ال‌جی کامپیوتری با سیستم‌عامل کروم تولید کرد

۳۹ رای

ال‌جی کامپیوتری با سیستم‌عامل کروم تولید کرد منبع خبر:
تاريخ:
گروه خبری: تازه های اینترنت

تا به حال سیستم‌عامل‌های لینوکس فقط روی لپ‌تاپ یا رایانه‌های جدا از نمایشگر به صورت پیش‌فرض نصب بودند.

کامپیوترهای مبتنی بر کروم، در مقایسه با رایانه‌های ویندوزی به صرفه تر هستند. علت ارزان‌تر بودن آنها این است که شرکت گوگل از کارخانه‌های تولیدی در ازای سیستم‌عامل کروم مبلغی دریافت نمی‌کند. در عوض این دستگاه‌ها  برنامه‌های محدودتری را اجرا می‌کنند. برنامه‌های محبوبی چون اسکایپ، پاور پوینت، فتوشاپ و آیتیونز غیر قابل دسترس هستند.

با این حال، گوگل طیف وسیعی از جایگزین‌های تحت وب رایگان و غیررایگان را ترویج می‌کند که می‌توانند روی مرورگر سیستم‌عامل کروم اجرا شوند.

این مدل ۲۱.۵ اینچی که نمایشگر فول اچ‌دی دارد، مشابه آی‌مک شرکت اپل، دستگاه‌های رده اسپکتر وان شرکت اچ‌پی و خانواده اینسپیرون وان شرکت دل است که قیمتی حدود ۷۰۰ پوند یا بیشتر دارند. فضای ذخیره این رایانه ۱۶ گیگابایت است که در مقایسه با دیگر رایانه ها کم است. هدف این است که کاربران داده‌های خود را روی فضای ابری گوگل ذخیره کنند. این مورد به کاهش هزینه کمک می‌کند.

اما این شرکت اعلام قیمت پیشنهادی دستگاه خود را حداقل تا ژانویه به تعویق انداخته است تا به طور رسمی در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیک در لاس‌وگاس رونمایی شود.

شرکت سامسونگ سهم عمده فروش لپ‌تاپ‌های مبتنی بر سیستم عامل کروم را در دوسال گذشته از آن خود کرده است. لپ‌تاپ‌های مبتنی بر سیستم‌عامل کروم تولیدی شرکت سامسونگ، در حال حاضر فروش موفقیت‌آمیزی را در دوسال گذشته تجریه کرده‌اند.

این در حالی است که در گزارش سه‌ماهه ژوئیه تا سپتامبر شرکت IDC که در حوزه بازار پژوهش می‌کند، آمده است که فروشندگان دیگر از جمله ایسر، اچ‌پی و گوگل "بخش کوچک" فروش را از آن خود کرده‌اند.

موفقیت سامسونگ کمک کرده است تا رایانه‌های بر پایه سیستم‌عامل کروم رشد نادری در بازار رایانه‌های شخصی نشان دهند. بازاری که سهم فروش خود را به گوشی‌های هوشمند و تبلت واگذار کرده بود.

آرياوب