امکان استفاده از حساب‌های کاربری در آخرین نسخه فایرفاکس

۲۷ رای

امکان  استفاده از حساب‌های کاربری در آخرین نسخه فایرفاکس منبع خبر:
تاريخ:
گروه خبری: نرم افزارها

موزیلا اعلام کرد ویژگی‌های جدیدی را به مرورگر فایرفاکس افزود تا کاربران، تجربه‌ی بهتری را با استفاده از آن در ابزار‌های مختلف کسب کنند. براساس اطلاعات توسط این شرکت، قابلیت استفاده از حساب‌های کاربری به مرورگر فایرفاکس افزوده شد که منجر به فراهم‌آوردن امکان همگام‌سازی اطلاعات خواهد شد. همچنین فایرفاکس، امکان تنظیم و تغییر اطلاعات کاربری را در اختیار آنان قرار خواهد داد.

با استفاده از حساب‌های کاربری فایرفاکس، آنان امکان استفاده از اطلاعات مربوط به ورود به سایت‌ها و سرویس‌های مختلف، بوک‌مارک‌ها، تاریخچه‌ی گشت‌و‌گذار خود وهمچنین تب‌های باز خود را از طریق قابلیت همگام‌سازی بین ابزار‌های مختلف را دارند. این ویژگی بخشی ازامکانات جدید در سیستم‌عامل فایرفاکس است که توسعه‌ی آن یکی از اهداف موزیلا برای تبدیل و نمایش محتوای وب بر قالب ابزار‌های قابل‌حمل است.

می‌توان سیستم جدید فایرفاکس را تا حدودی شبیه به سیستم‌عامل کروم دانست. بزرگترین مزیت استفاده از این ویژگی، امکان انتقال اطلاعات کلیدی کاربران در وب، بصورت کاملاً مطمئن است که یکی از مشکلات کاربران در بروزرسانی و انتقال اطلاعات خود در ابزار‌های مختلف کاهش می‌دهد.

از دیگر قابلیت‌های جدید فایرفاکس، ارائه‌ی یک بروزرسانی برای امکان همگام‌سازی خود است. این سرویس بوک‌مارک‌ها، تب‌ها و سایر اطلاعات شخصی موجود را در اختیار کاربران قراردارد. براساس اطلاعات شرکت موزیلا، این ویژگی مطمئن تر از پیش شده؛ یعنی مراحل طی شده برای رمز‌گذاری داده‌ها در سرورهای موزیلا و همچنین کامپیوترهای کاربران، پیچیده‌تر از پیش شده است.

یکی از جالب‌ترین کاربردهای تعبیه شده در فایرفاکس آئورورا، امکان تنظیم و تغییر شکل ظاهری این مرورگر است. کاربران  قادر خواهد بود ظاهر مرورگر خود، بنا به سلیقه‌ی خود تغییر هند. در نسخه‌های مختلف این نرم‌افزار که شامل ویندوز، لینوکس و مک است، کاربران می توانند منو، نوار ابزار، نوار تب و سایر کنترل‌های موجود را درمحل دلخواه خود قرار دهند و این کار به سادگی و با استفاده از قابلیت Drag & Drop امکان‌پذیر است. همچنین کاربران می توانند تا کلید‌های مرورگر و قابلیت‌های موجود را براساس نیاز خود حذف کرده یا اضافه نمایند.

آرياوب